Bert en Nelleke zijn 't bolletje aan 't verkennen...

Home again… the Netherlands!

Bom dia! Buenos dias! Hello! Namaste! Selamat pagi!

Goedendag allemaal! 2 weken alweer… ja… we zijn al weer ruim TWEE weken in Nederland! Tijd voor een kleine terugblik op de afgelopen tijd en die willen we graag met jullie delen.

Wat een prachttijd hebben we gehad, wat hebben we genoten, wat hebben we veel geleerd, wat hebben we veel gezien… wat is de aarde prachtig! Aan God, onze Vader! alle dank. Wat geeft Hij ons veel! Om van te leren, om van te genieten, om Hém te leren kennen!

We hebben tussen 11 augustus en 13 augustus een prima terugreis naar Amsterdam gehad. Op 11 augustus vertrokken we van Bali naar Kuala Lumpur, Maleisie. De ouders van Bert daar achterlatend, die vlogen een dag later naar KL. Op 12 augustus nog een lange dag gehad in de voor ons al bekende straten van Kuala Lumpur, geshopt, voor het laatst genoten van heerlijk Aziatisch eten en ja, stiekem een beetje ‘gewacht’ op de reis die komen ging. Om even voor twaalf uur ’s nachts vlogen we van KL, inmiddels weer samen met vader en moeder Knol, in zo’n 12 uur naar Amsterdam!

En geweldig gejoel steeg uit de menigte op toen we ons via de beruchte Schiphol deuren weer op Nederlands grondgebied begaven. Há dat was geweldig, zoveel mensen die zo vroeg hun warme bedje uit zijn gestapt om ons te verwelkomen! Gaaf!

Ja, en daar sta je dan, na al die indrukken, al die wisselingen, al die ervaringen… weer op Nederlandse bodem! Dat was best even wennen. Een chaos was het in ons hoofd. Het landde totaal niet dat we bijna 10 maanden weg waren geweest. Het voelde gek weer door de vertrouwde straten van Zwolle te lopen. Het was vreemd om weer zoveel bekenden om je heen te hebben. Maar het was ook direct zo verbazingwekkend gewoon. Tsja, hier en daar is er een winkeltje bijgekomen, een rimpeltje, een neefje die ons opeens bij naam noemt, een nieuwe zwager in spé, een bijna nieuw ‘Haerst’… Maar verder is het gewoon weer ons thuisland: bekend, vertrouwd, verstaanbaar. Het is goed om weer thuis te zijn!

Het reizen was goed, geweldig, gaaf, uitdagend, prachtig! Maar het is ook weer zo goed om terug te zijn. We hebben zin in de nieuwe uitdagingen die komen gaan! Vergeten zullen we de afgelopen 10 maand nooit… mede door de ruim 15.000 foto’s die we nu rijk zijn! Werk aan de winkel dus…

Mensen, dank voor jullie meeleven en reacties, dat hebben we altijd erg gewaardeerd. Nu moeten jullie weer even geduld hebben tot het volgende spannende verhaal komt. Maar dat geduld word vast op een zeker moment beloond.

Ga met God!

Veel groeten, Bert en Nelleke

Een kleine indruk in getallen van onze reis:

14 landen – Spanje, Brazilie, Uruguay, Argentinie, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador, USA, India, Nepal, Maleisie, Singapore, Indonesie

95 verschillende slaapplekken

750 feitelijke reisuren – per bus, boot, vliegtuig, taxi,

40 nieuwe paspoortstempels en 3 visa’s

278 dagen (=6672 uur)onderweg geweest

Anke

Het is geweldig dat jullie er weer zijn!
Maar we gaan jullie verhalen en foto's missen!
Dus kom maar gauw eens langs met 15.000 uitvergrotingen, ha!

Ruth

En ik ga mijn blogbezoekers missen die via jullie site bij mij uitkwamen, haha ;-)

Michiel

Gezellig dat jullie er weer zijn, en Bert; waar had je die nieuwe broek gekocht?

Bert

@ Michiel: in Singapore... voor jou bij de Young Men's Shop in Zwolle! Ubercool.

Jouktje

Mooi verhaal weer, en de foto's van indonesie zijn mooi geworden zeg! mooie heldere kleuren! succes met het vinden van werk/huis en andere dingen. geniet de vrije tijd nog maar even!

Eltjo&Wilma

Leuk dat jullie weer in NL zijn.
Nu binnenkort es hier afspreken?
En 15.000 foto's? Pffffffffffff..... (Wij hebben minder dan de helft, en dat vinden we al horror....)

Tot snel?
Liefs, vanaf de Meppelerstraatweg

evelien sjoukes

vandaag werd er in de kerk gebeden voor jullie behouden terugkeer!! dus ik stond weer even stil bij jullie reis en heb net wat gelezen. nou dat is wel weer wennen hoor en dat hoort erbij!!!
wij net weer terug uit Zambia, een zoon weer mee terug, we kunnen ons er iets bij voor stellen, maar ga er gewoon weer voor, samen met GOD.
succes
evelien en piet sjoukes